Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Και τώρα; Τι; Δραστηριότητες για τους γρήγορους!


Φαντάζομαι έχει τύχει σε όλους μας! Στα δέκα, άντε δεκαπέντε πρώτα λεπτά που γράφουμε διαγώνισμα, έρχονται κάποιοι από τους μαθητές μας, να παραδώσουν το γραπτό τους. Κι αφού καθίσουν για να το ελέγξουν ξανά, πολύ προσεκτικά, κάποια στιγμή θα επιστρέψουν και θα το παραδώσουν οριστικά.

Και τώρα τι; Ρωτάνε τι μπορούν να κάνουν μέχρι να τελειώσουν και οι υπόλοιποι. Οπότε ψάχνουμε να τους προτείνουμε κάτι απλό, που να μπορούν να κάνουν μόνοι τους χωρίς οδηγίες, να μην ενοχλεί όσους εξακολουθούν και γράφουν και να χρειάζεται σχετικά λίγο χρόνο ώστε να προλάβουν να το ολοκληρώσουν.
Συνήθως διαβάζουν κάποιο βιβλίο από τη βιβλιοθήκη, ζωγραφίζουν, κάνουν κάποιες εργασίες τους ή απλά κάθονται. Μπορούμε να τους δώσουμε πολύ περισσότερες επιλογές, ώστε κάθε φορά να κάνουν κάτι διαφορετικό.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να το κάνουμε αυτό. Γράφουμε τις δραστηριότητες σε καρτέλες και τις αναρτούμε στην τάξη για να διαλέγουν από εκεί όποια θέλουν, ή κάνουμε τυχαία κλήρωση με χαρτάκια ή γλωσσοπίεστρα.


Προσωπικά, μου άρεσαν περισσότερο τα γλωσσοπίεστρα. Διάλεξα τα χρωματιστά και έγραψα σ' αυτά, με λεπτό μαρκαδοράκι, τις οδηγίες. Τα έβαλα σε μια κούπα (εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μικρά κουβαδάκια ή κασπό) και μέσα από εκεί, τα παιδιά διάλεγαν στην τύχη ένα. Είχαμε συμφωνήσει ότι δε θα μπορούσαν να το αλλάξουν με άλλο. Και είναι προτιμότερο έτσι, γιατί αλλιώς, όλοι θα ζητάνε να τραβήξουν ξανά για να πετύχουν κάτι καλύτερο. Έτσι κι αλλιώς, κάποια στιγμή θα τους τύχουν και οι υπόλοιπες δραστηριότητες.


Ανάλογα με την τάξη που έχουμε, μπορούμε να βάλουμε διαφορετικής δυσκολίας δραστηριότητες. Ενδεικτικά, αναφέρω αυτά που έβαλα για την Ε δημοτικού:

-Διάλεξε ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη και φτιάξε ένα άλλο εξώφυλλο γι' αυτό.
-Φτιάξε έναν απλό χάρτη της περιοχής σου. (σπίτι, πλατεία, σχολείο, εκκλησία, μαγαζιά κλπ)
-Διάλεξε ένα πρόσωπο από τη φετινή Ιστορία και ζωγράφισέ το όπως το φαντάζεσαι.
-Φτιάξε μια αφίσα για να διαφημίσεις το αγαπημένο σου βιβλίο.
-Βρες το πιο πρόσφατο κείμενο που διαβάσαμε στη Γλώσσα και φτιάξε μια σχετική ζωγραφιά.
-Γράψε μια αστεία ιστορία για να τη διαβάσουμε μετά.
-Σε δυσκόλεψε κάτι που κάναμε τελευταία; Γράψε μου ένα γράμμα εξηγώντας μου ποιο είναι αυτό.
-Φτιάξε το δικό σου σταυρόλεξο.
-Γράψε δέκα λέξεις που έμαθες στη Φυσική. Φτιάξε ένα μικρό ποίημα με αυτές.
-Δανείσου ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη.
-Βρες στο λεξικό πέντε λέξεις που δε γνωρίζεις. Γράψε τη σημασία τους και προσπάθησε να τις μάθεις.
-Γράψε ένα γράμμα σ'ένα αγαπημένο σου πρόσωπο.
-Γράψε τις οδηγίες για το αγαπημένο σου παιχνίδι.

-Κάνε επανάληψη στην προπαίδεια.
-Φτιάξε ένα δικό σου πρόβλημα που να λύνεται με πολλαπλασιασμό και λύσε το.
-Φτιάξε ένα δικό σου πρόβλημα που να λύνεται με διαίρεση και λύσε το.
-Διάλεξε ένα γρίφο και προσπάθησε να τον λύσεις. (είχα ένα πακετάκι με γρίφους)
-Πάρε ένα χάρακα και μέτρα τις διαστάσεις πέντε αντικειμένων που έχεις στην τσάντα σου. -Τακτοποίησε το θρανίο και την τσάντα σου.

Εκτός από την ώρα ενός διαγωνίσματος, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις "δραστηριότητες για τους γρήγορους" απλά για να κάνουμε κάτι διαφορετικό οποιαδήποτε άλλη ώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...